dinsdag 30 januari 2007

Nog maar even wachten met de aanschaf van Vista


Als ik de berichten over Vista op een rijtje zet en mijn ervaringen met de vorige versies van het besturingssysteem Windows er naast zet dan ben ik sterk geneigd het even af te wachten voordat ik over stap op Vista.


Het is zeker dat er allerlei manco´s zitten in Vista en dat er straks een eerste Service Pack zal komen om een deel van deze onvolkomenheden op te lossen.


Een update op mijn bestaande computersystemen zou ik zeker niet overwegen omdat het maar de vraag is of deze PC's geschikt zijn voor Vista.
Als het zover is dat ik nieuwe PC nodig denk te hebben dan komt Vista automatisch in beeld, dat spreekt voor zich. Echter, dan wel met compleet nieuwe hardware, zoals Dual processor en een moederbord dat ook de nieuw standaard PCI slots bevat.
Dus nog maar even afwachten.......

1 opmerking:

Anoniem zei

Wachten, of.....

Waarschijnlijk ga ik gebruik maken van nòg een mogelijkheid, nl dual- of multi-boot, dus zowel de XP- als de Vista-versie van Windows op één pc.
Voordeel hiervan is, dat je alle tijd hebt om te wennen aan Vista, aanpassingen en verbeteringen er op aan te brengen, enz. Je kunt immers ten allen tijde terugvallen op je XP-systeem. Blijft natuurlijk de vereiste, dat de pc er "zwaar" genoeg voor moet zijn.