zondag 25 maart 2007

Medion wil marktpositie in Nederland versterken


Medion kennen we vooral van de voordelige notebooks en navigatiesystemen bij supermarktketen Aldi. De fabrikant levert aan 17.000 winkels van Aldi wereldwijd. Ook de computers van MediaMarkt met het huismerk Microstar komen bij Medion vandaan. Daarnaast heeft Medion merken als Cybercom, Cybermaxx, Life, Lifetec, Micromaxx en Tevion.
De navigatiesystemen levert het onder eigen merk. In Europa is het bedrijf daarmee zelfs nummer twee in de markt.

Het merk Medion zal in Nederland veel breder in de markt worden gezet. Daarvoor is volgens Sales Director Benelux Michiel van der Vliet een goed gevulde portemonnee. Momenteel is het bezig een sterk distributiekanaal op te zetten, zodat de producten niet alleen in de supermarkt maar ook in de gewone winkels komen te liggen. Actebis is al aangesteld om de distributie van navigatie, notebooks en desktops te gaan verzorgen.

Het lijkt lastig om een A-merk te worden, gelet op het 'goedkope' imago. Om het merk op te bouwen is Medion sponsor van het Spyker Formula One Team. Sinds het begin van het seizoen is het zichtbaar aanwezig op de auto en de kleding van het raceteam. Ook met een sterke ondersteuning aan klanten en garantie-afhandeling wil het zich verder gaan onderscheiden.
Het productaanbod wordt ook steeds diverser. Naast navigatiesystemen, notebooks en monitoren brengt het bedrijf binnenkort twee mobiele telefoons op de markt, waaronder een seniorentelefoon.

Van der Vliet ziet geen problemen bij levering aan zowel gewone winkels als supermarkten: "We moeten voorkomen dat er conflicten tussen de winkels en supermarkten ontstaan. Het mag bijvoorbeeld niet zo zijn dat hetzelfde navigatiesysteem veel voordeliger bij de supermarkt wordt aangeboden. Het aanbod of de prijs moet worden afgestemd."

Geen opmerkingen: