zondag 30 september 2007

Microsoft weigert gratis XP voor ontevreden Vista-klanten


Het meldpunt voor klachten over Vista heeft uiteindelijk circa 5.200 klachten opgeleverd. De Consumentenbond gaat met Microsoft praten over een oplossing voor mensen die problemen hebben met het nieuwe besturingssysteem.
De Consumentenbond richtte het meldpunt in augustus op, om inzicht te krijgen in de klachten die computergebruikers hebben over Vista. Mensen konden op een speciale webpagina op de site van de belangenorganisatie een vragenformulier invullen. Uiteindelijk kwamen 5.200 klachten binnen.

"Voor die grote hoeveelheid klachten kan Microsoft zijn ogen niet sluiten. Het bedrijf moet zijn verantwoordelijkheid nemen", vindt de Consumentenbond. De organisatie wil dat mensen bij wie Vista niet goed werkt, zonder meer de kans krijgen om gratis over te stappen naar Windows XP. De Consumentenbond is "teleurgesteld" omdat Microsoft dit vooralsnog weigert, en gaat binnenkort nader overleggen met het bedrijf.

Microsoft verklaarde eerder deze maand tegenover ZDNet dat het eerst meer inzicht wil hebben in de aard van de klachten. De teller van het meldpunt stond destijds nog op 4.200 klachten. "Niet zo veel" op een totaal van bijna een miljoen Vista-gebruikers in Nederland, vond een woordvoerster. De conclusie dat Vista nog geen volwaardige vervanger zou zijn voor XP, vindt het bedrijf onterecht.

Geen opmerkingen: